Te Koop (op Marktplaats): Stromer ST2s in nieuwstaat

Marktplaats voor Stromers en Stromergerelateerde artikelen (alleen particulieren).
mhoutman
Expert
Expert

Te Koop (op Marktplaats): Stromer ST2s in nieuwstaat

Bericht door mhoutman » 24 apr 2018, 11:22

Ik zag deze fiets op MP langskomen. Is gisteren pas aangeboden. Weinig kilometers lijkt me zo...

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... staat.html

$h3ph3rd
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Re: Te Koop (op Marktplaats): Stromer ST2s in nieuwstaat

Bericht door $h3ph3rd » 24 apr 2018, 12:14

1030 km op iets minder dan 2 jaar....... Hoelang heeft die dan stilgestaan?
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 24 apr 2018, 12:58

Volgens de advertentie hebben ze er ook niet mee gefietst maar tegen de 1.030 km gelopen.

Komende tijd zullen er meer van dergelijke advertenties komen van alle ST5-kopers. Dat zijn meestal Es-rijders die voor het volgende topmodel gaan. Vorige week zag ik ook een Es te koop op MP waarbij alleen vermeld werd dat de fiets eind mei geleverd kan worden... ook een ST5-koper dus!

In juni komt mijn Es ook te koop via de dealer, daar heb ik eigenlijk wel een beetje moeite mee want wat heb ik veel plezier van die fiets. Het is dat ik weet dat de ST5 niet onderdoet voor de Es...
Waar het :ba vol van is...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 24 apr 2018, 13:55

Snap ik, zo'n fiets wordt toch je maatje.

Die Es op de MP advertentie ziet er keurig uit zeg. Ik ben benieuwd wie ermee aan de haal gaat.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

mhoutman
Expert
Expert

Bericht door mhoutman » 24 apr 2018, 14:52

Lomito schreef:
24 apr 2018, 12:58
Volgens de advertentie hebben ze er ook niet mee gefietst maar tegen de 1.030 km gelopen.

Komende tijd zullen er meer van dergelijke advertenties komen van alle ST5-kopers. Dat zijn meestal Es-rijders die voor het volgende topmodel gaan. Vorige week zag ik ook een Es te koop op MP waarbij alleen vermeld werd dat de fiets eind mei geleverd kan worden... ook een ST5-koper dus!

In juni komt mijn Es ook te koop via de dealer, daar heb ik eigenlijk wel een beetje moeite mee want wat heb ik veel plezier van die fiets. Het is dat ik weet dat de ST5 niet onderdoet voor de Es...
Als er bij de ST2 al behoorlijke vertraging is, hoe zie je dat dan voor de ST5; ik denk dat het eerder augustus/september dan juni gaat worden ?

FreddyH
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 24 apr 2018, 15:38

Waar is die hele dikke 3-voudige kabel voor?

Afbeelding
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 24 apr 2018, 19:17

mhoutman schreef:
24 apr 2018, 14:52
Als er bij de ST2 al behoorlijke vertraging is, hoe zie je dat dan voor de ST5; ik denk dat het eerder augustus/september dan juni gaat worden ?
Allereerst hoef ik mijn Es niet te verkopen, dus als het september wordt dan rij ik gewoon nog wat langer op de Es, dat is geen straf kan ik je zeggen... In mijn situatie is later zelfs beter, elke kilometer die ik nog op de Es kan maken is meegenomen. Verder heeft de vertraging van de ST2 (motor) niets te maken met de ST5 die voorlopig in Zwitserland geassembleerd wordt en niet in Duitsland. Gezien de rijdbare demo-modellen die bij dealers te testen zijn, nogmaals dank heren van Egberts Groningen, denk ik dat de uitlevering van de eerste handelsfietsen zelfs eerder gaat plaatsvinden, zeg eind mei...

Het zou mij niet verbazen als enkele lucky bastards al begin mei de fiets geleverd krijgen. Iets met vuur, afstand en warmte. :mrgreen:
Waar het :ba vol van is...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 24 apr 2018, 19:42

mhoutman schreef:
24 apr 2018, 14:52
De oplage van de ST5 zal vele malen lager worden dan die van de ST2 en de ST1 X, plus de ST5 is "made to order". Ik verwacht eerlijk gezegd geen problemen met de levertijd. Zeker niet nu er al rijdende test-exemplaren in omloop zijn. (Ik wilde eerst even wachten hoe lang dat nog zou duren, maar ze zijn er nu dus.)

Daarnaast zal Stromer er veel aan gelegen zijn om juist deze klanten perfect te bedienen.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Mountainmac
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door Mountainmac » 24 apr 2018, 19:56

Stromeur schreef:
24 apr 2018, 13:55
Die Es op de MP advertentie ziet er keurig uit zeg. Ik ben benieuwd wie ermee aan de haal gaat.
Zien we dit als koopje dan? Bijna uit de garantie voor 6K? Km's en staat natuurlijk interessant, maar zonder garantie toch een no go? Wellicht heb ik wat te veel 'blij met mijn garantie' topics gelezen op dit forum.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 24 apr 2018, 20:01

FreddyH schreef:
24 apr 2018, 15:38
Waar is die hele dikke 3-voudige kabel voor?
Alles behalve de twee remkabels. De rest van de kabels van de cockpit wordt bij de ST2 S verzameld onder de stuurpen en daarna gebundeld in die drievoudige kabel aan één kant het frame in gebracht (bij de "gewone" ST2 gaan de kabels zowel links als rechts het frame in):

- Remsensorkabel links
- Remsensorkabel rechts
- Voeding koplamp
- Bedieningsunit stuur (ondersteuningsniveau en high beam)
- Shimano Di2 display

In de conische spacer onder de stuurpen zie je nog een klein rond gat: daar ging eerst de remkabel van de voorrem in, die werd ook verder binnendoor geleid. Bij mij niet meer omdat ik een geveerde voorvork heb.

Met de ST2 S heeft Stromer een eerste stap richting een clean cockpit gezet. Bij de ST5 hebben ze dit vervolmaakt. Bij de ST5 zit het verzamelpunt dat bij de Es onder de stuurpen zit volledig in het stuur weggewerkt.

Dit is de mijne:

Stromer ST1 S cockpit cables.jpg

Gesloten