Welke fietskleding gebruiken jullie tijdens het Stromeren??

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik doe mijn fietskledij aan. Veel comfortabeler mijns inziens . Ik kan douchen op het werk.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik fiets ook met fietskleding inclusief mtb schoenen zodat ik mij niet druk hoef te maken over vieze schoenen of broekspijpen van mijn werkkleding en inderdaad veel comfortabeler. Werkschoenen en kleding laat ik op mijn werk in een kluisje. Schoon overhemd, sokken en broek gaan mee in de ortlieb tas.
Ik kan op mijn werk douchen maar ik rij maar 24 km en kleed mij 's morgens maar net warm genoeg aan en heb dan nauwelijks last van zweten (behalve tijdens warme zomerochtenden). Terug naar huis is het meestal warmer en trap ik wat harder en zweet er dan lekker op los :D
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Kan niet wachten op die zwoele warme avonden/ nacht als ik in de nachtdienst ga hoe lekker is het dan om 40/45km/uur na je werk te rijden en in de ochtend als de zon weer strak aan de hemel staat nog niet torenhoog maar wel heerlijk aan de temperatuur.....☺️☺️
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Momenteel gewoon t-shirt en overhemd aan met (afhankelijk van de temperatuur) 1 of 2 jasjes en die varierend in soort. Als broek nu een softshell en die wissel ik op mijn werk om voor een nette broek. Op de fiets wandelschoenen. Nette Schoenen staan op mijn werk.
Als het warmer wordt heb ik een dunnere broek en zal ik andere schoenen/sneakers aandoen. Wordt het echt warm, korte broek en t-shirt denk ik. Zal er raar uitzien op mijn werk met de behaarde witte melkflessen als ik aankom en vertrek, dus hoop maar dat de directie geen belangrijke gasten heeft :o (zit naast directie)

Kan op mijn werk douchen, geen geweldige douche, dat doe ik (in principe) alleen als ik een enkele keer met de racefiets kom.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

marco-hlv schreef: 04 apr 2018, 22:40 . Zal er raar uitzien op mijn werk met de behaarde witte melkflessen als ik aankom en vertrek, dus hoop maar dat de directie geen belangrijke gasten heeft :o (zit naast directie)
😂😂😂laat het maar gauw lekker weer worden voor die korte hose kunnen ze wat bij kleuren .... thanks voor je reactie
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Voor mij is Stromeren net als een vorm van fitness, zo hard mogelijk (behalve in de bebouwde kom). Na 30 minuten woon-werk is het dus altijd douchen. Ja ik Stromer altijd in wielrenkleding + een hi-viz gele Gore jas, zodat ik niet allen 'avonds maar ook overdag zeer goed zichtbaar ben voor mede verkeer gebruikers.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Marco Verkerk schreef: 05 apr 2018, 15:31 Voor mij is Stromeren net als een vorm van fitness, zo hard mogelijk (behalve in de bebouwde kom). Na 30 minuten woon-werk is het dus altijd douchen. Ja ik Stromer altijd in wielrenkleding + een hi-viz gele Gore jas, zodat ik niet allen 'avonds maar ook overdag zeer goed zichtbaar ben voor mede verkeer gebruikers.
:ay
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

ik draag gewone kleding liefst katoenen t'shirt en de dikke of dunnen wandelbroek naargelang de temperatuur
voor de regen heb ik een jas die eigenlijk voor de zeilsport dient van de Decathlon en er komt geen druppel regen door en is niet zo een verstikkende plastieken zweetjas
heb wel een plastieken overbroek voor de regen (ook uit de zeilsport)
en aan de voeten lage rubberen laarzen met warme voering als het regent of Iowa wandelschoenen bij droog weer
nu het warmer wordt zal ik opzoek gaan naar een dunnere regenjas waarschijnlijk ook uit de zeilsport
ik rij nu sinds januari met de Stromer 20 km enkel en ben zeer tevreden over mijn gekozen kledij :cool2:
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Bedankt voor jullie reactie’s toch leuk om te lezen dat een ieder zijn eigen idee hierover heeft en materiaal keuze

Top !!! Kunnen er nog meer bij 😁😁

@Faffi dat regenspul van de decalon zweet dat niet erg ????
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

Eric1971 schreef: 06 apr 2018, 00:29 Bedankt voor jullie reactie’s toch leuk om te lezen dat een ieder zijn eigen idee hierover heeft en materiaal keuze

Top !!! Kunnen er nog meer bij 😁😁

@Faffi dat regenspul van de decalon zweet dat niet erg ????
die overtrekbroek een beetje valt echt wel mee nu zeker ik nog met een dikke wandelbroek rij
de jas nee buiten een vochtig t'shirt (maar dat ligt meer aan de stijl van fietsen ALLES GEVEN :dwarf: )
Plaats reactie