handschoenen

Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

buco schreef: 08 feb 2018, 20:05 En Warm on Bikes? Het ziet er misschien wat minder cool uit op een stromer maar kwestie van warmte :ay :ay :ay . Toen ik nog met handschoenen reed op de Stromer had ik altijd een kwartier nodig op het werk om ietwat deftig te kunnen typen. Nu nooit meer.

https://warmonbikes.com

Bij mij staan ze er bijna altijd op, tenzij het 's morgens vroeg ook warm genoeg is.
Had ik nav je vorige post hierover ook naar gekeken,

Eerlijk.... ga eer voor de looks,
ik probeer eerst andere handschoenen, heb nu een paar skihandschoenen met goretex, voldoen wel, maar zijn bijna versleten. Ga nu voor de speedbikeproof-versie!

Ik fiets nu enkel voor fun in t weekend, zodra het boven de 8-10 graden wordt id ochtend ga ik weer woon-werk stromeren
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

buco schreef: 08 feb 2018, 20:05 En Warm on Bikes? Het ziet er misschien wat minder cool uit op een stromer maar kwestie van warmte :ay :ay :ay . Toen ik nog met handschoenen reed op de Stromer had ik altijd een kwartier nodig op het werk om ietwat deftig te kunnen typen. Nu nooit meer.

https://warmonbikes.com

Bij mij staan ze er bijna altijd op, tenzij het 's morgens vroeg ook warm genoeg is.
Lijkt me levensgevaarlijk, je kan je handen niet 'zetten' wanneer je valt. Ik heb winterhandschoenen van Assos, drie lagen (een onderhandschoen, een waterdichte fietshandschoen, en daarover een dikke want). Nooit koud geleden op de fiets met die combo (maar nooit gefietst onder de - 5 °C)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Reinout-St1x schreef: 08 feb 2018, 19:40 .....ik moet constateren dat "mijn" type Extremities niet meer te vinden zijn. Deze lijken er het meest op maar daarvoor moet ik toch echt een keer naar de Bever toe voor een vergelijking (https://www.bever.nl/p/extremities-insu ... olour=4168 )

SH@%, nu maar wat zuiniger doen met de huidige set. Ik was zo in m'n nopjes over dit product......
Grtz, Reinout
Extremeties kan je bij Terra-Nova (fabrikant in Engeland) online kopen :ay
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
buco

Tomasj schreef: 09 feb 2018, 00:35 Lijkt me levensgevaarlijk, je kan je handen niet 'zetten' wanneer je valt.
Vallen met een Stromer lijkt me sowieso levensgevaarlijk :shock: :mrgreen: .

Ik heb er iig geen onveiligheidsgevoel mee. Nog nooit een moment gehad dat ik niet uit de WOB's geraakte.
Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

Na afgelopen week iedere dag gefietst te hebben, weet ik zeker dat mijn handschoenen echt warm genoeg zijn. De handschoenen die ik eerst gebruikte hielden m'n handen niet warm, dus ben ik een tijdje terug overgestapt naar het tweelaagse systeem:dunne thermohandschoentjes en daarover vrij dunne maar wind- en waterdichte overwanten. In die wanten blijven m'n handen veel warmer en ik heb in feite drie mogelijkheden: alleen dunne handschoentjes of alleen wanten of de combi. Nooit meer koude of te warme handen.
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Heeft iemand ervaring met de Roeckl Rocca GTX? Ten opzichte van de Gore tex is hij wat langer om de pols...
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb andere winterroeckls, maar wel met zo’n lang manchet; ik vind het heerlijk!
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Welke heb jij? Draag je er Merino handschoenen onder bij grote kou?
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zit geen naamlabel in. Zijn Roeckls met Windstopper en waren paar jaar terug een van de warmste.
Ik draag er soms een heel dun synthetisch onderhandschoentje onder. Afgelopen week ging het nog net met de variant die ik heb. Je merkt dat je op een Stromer jezelf net ff minder warm houdt dan op de racefiets.
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Assos Bonka + wollen handschoentjes eronder wordt tegenwoordig op lange ritten bitter koud.

Dus overgeschakeld naar Gore Wear Windstoppers.
www.bikester.be/gore-wear-windstopper-f ... 08694.html

Stukken beter.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Plaats reactie