Mijn hele verhaal in een notendop
Airbag vest en elleboogbescherming?
Het wordt hier bijna een pleidooi voor de afschaffing van bescherming?
Ik versta zeker het idee dat de infrastructuur ook moet aangepakt worden... absoluut.
Btw 60-70% van de motorongelukken ligt niet aan het toedoen van de bestuurder. Inschatting is één, defensief rijden twee...maar jammer genoeg heb je ook de externe factoren nog waar je geen vat op hebt. Graag hier ook het % aan externe factoren drastisch verlagen. Zeker!... Maar toch hier nog effe met extra bescherming.
Ik versta zeker het idee dat de infrastructuur ook moet aangepakt worden... absoluut.
Btw 60-70% van de motorongelukken ligt niet aan het toedoen van de bestuurder. Inschatting is één, defensief rijden twee...maar jammer genoeg heb je ook de externe factoren nog waar je geen vat op hebt. Graag hier ook het % aan externe factoren drastisch verlagen. Zeker!... Maar toch hier nog effe met extra bescherming.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Bij gewone fietsen met snelheden van 15-20km/h wel wat mij betreft. Op mijn SP is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt zonder helm te fietsen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik heb er nooit zelf zo eentje aan gehad maar ik denk dat de kracht die nodig is om het ding af te laten gaan 30kg (300N) of meer is. Dat doe je niet per ongeluk.
https://www.decathlon.be/nl/p/beschermv ... 40&c=ZWART
Is er iemand die met deze bescherming rijdt? Gezien naar aanleiding van de vorige post op dit forum.
Na zware val zelf vier ribben en zware breuk aan sleutelbeen opgelopen. Denk er zelf aan om me beter te beschermen.
Is er iemand die met deze bescherming rijdt? Gezien naar aanleiding van de vorige post op dit forum.
Na zware val zelf vier ribben en zware breuk aan sleutelbeen opgelopen. Denk er zelf aan om me beter te beschermen.
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 53.000
De beste bescherming ben je m.i. zelf. Goed anticiperen. Ik bedoel dan de toestand van je fiets, het wegdek, het weer en het overige verkeer. Wanneer je rondom beschermd bent ben je niet onschendbaar en bestaat de kans dat je meer risico neemt. Zelf rij ik nooit zonder helm en nooit zonder handschoenen. Die handschoenen zelfs in de zomer om bij een eventuele val mijn val op te kunnen vangen en mijn handen te beschermen.Steentje schreef: ↑07 jan 2019, 18:32 https://www.decathlon.be/nl/p/beschermv ... 40&c=ZWART
Is er iemand die met deze bescherming rijdt? Gezien naar aanleiding van de vorige post op dit forum.
Na zware val zelf vier ribben en zware breuk aan sleutelbeen opgelopen. Denk er zelf aan om me beter te beschermen.
Het afgelopen jaar heb ik 11.000 km gereden en vele km-ters in hartje Amsterdam. Daar ben ik altijd extra voorzichtig en opletten, al die andere gasten nemen het niet zo nauw met "fietsers". Noodstop heb ik zelden moeten maken en die ene die ik mij nog kan herinneren kwam doordat de andere mij niet zag, zo vertelde hij later.
Ik heb niets tegen bescherming hoor maar geloof er niet zo in.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
Helm en meestal handschoenen...daar wordt mee gekoerst ook ik zie mij echt niet als een American football-of ijshockey speler of met steek-schervenvest op de fiets zitten. Heb met wedstrijdzeilen ook wel eens een paar ribben gekneusd en gebroken......part of the game 5-7 weken niet lachen en hoesten zonder medelij van anderen op te wekken.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe