Keuzestress: Gore bike wear jasje... help !?!

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Vandaag doorweekt op het werk gearriveerd. Ik zoek daarom een goed jasje van Gore Bike Wear. Winddicht en waterdicht. Ik begrijp de verschillen echter niet. Ik zoek eigenlijk een waterdichte windstopper, geen thermojack. Kan iemand een lichtje over de verschillende modellen jassen schijnen? (bijv. Oxygen 2.0, Power GTX, Element GTX, Oxygen GTX) Ik ben de draad even kwijt. Welke gebruik je zelf en ben je tevreden over?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja Gore Bike/Running wear heeft belachelijk veel keus maar wel mooie spullen vind ik.

Wat helpt is de filters op de Gore website gebruiken en per product bekijken van welk materiaal ze zijn vervaardigd (soms verschilt alleen de pasvorm/afwerking). Ook kun je filteren op de kleur die je wilt, en de pasvorm, allebei niet onbelangrijk :)

Zo zie je bijvoorbeeld dat het POWER GORE-TEX® JACKET en het OXYGEN 2.0 GORE-TEX® ACTIVE JACKET van precies hetzelfde materiaal zijn gemaakt, maar die laatste is wat luxer uitgevoerd.

In het OXYGEN GORE® WINDSTOPPER® Jacket zie je bij "material" dat er ook Elastane in verwerkt is. Dit jack zit strakker, en kan stretchen, wat de twee voorgaande jacks weer niet kunnen.

Zelf heb ik jarenlang hardgelopen in een Gore Element GTX jack. Heerlijke lichte jas, goed ademend, geen stretch/normale pasvorm (dat heb ik liever dan "slim") en die ik meteen ook op de Stromer ben gaan dragen. Wind- en waterdicht, maar: zodra de temperatuur zakt moet je er ook een andere laag (fleece o.i.d.) onder gaan dragen.

Dat is sowieso iets om te onthouden: ook Gore hangt het laagjes-principe aan. Dus als je een regen- en windstopper kiest, dan is dat ook precies wat je krijgt. Zoek je warmte: laagje erbij nemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je er met deze temperatuur mee wilt fietsen, dan zou ik er met het passen dus rekening mee houden dat je er nog iets warms onder kunt dragen.

Ik heb zelf sinds kort een Arc'teryx Beta AR jas. Ook windstopper en waterdicht, maar een stuk zwaarder uitgevoerd dan mijn Gore Element jackje en dat vind ik wel lekker met dit weer. Deze jas heb ik te groot gekocht, zodat ik zolang het <10 graden is daaronder een oude softshell van Jack Wolfskin aan kan. Heerlijk wam en comfortabel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik heb een Gore Bikewear active shell regenjack. Prima jack mooie pasvorm maar wat erg tegenvalt is dat de rits niet waterdicht is :shock: . Dus met harde regenbuien wordt de kleding eronder nat achter de rits.... Gespeeld met de gedachte een klacht neer te leggen bij Gore Bikewear.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Heb je een Gore Bike Wear OXYGEN 2.0 GORE-TEX® Active Jacket ?
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Echt, Gore is al net zo erg met die productomschrijvingen als Continental :bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

:D
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Misschien gewoon eens naar de winkel gaan passen ...
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

rvaneijk schreef: 17 jan 2018, 22:24 Heb je een Gore Bike Wear OXYGEN 2.0 GORE-TEX® Active Jacket ?
Groet,
Rob
Ja op de bon staat GORE BIKE WEAR 30th OXYGEN 2.0.
Op de jas staat Active Jacket en Gore Tex. Pasvorm is perfect. Sluit mooi aan en de ritsen aan de achterzijde heb ik altijd open voor ventilatie.

Achter de rits zit een flapje die denk ik als waterkering dienst moet doen. Dat zal wel werken als je 10 km/h fietst maar met 40+ km/h werkt het niet meer.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik denk dat het deze gaat worden: https://www.columbiasportswear.nl/NL/me ... of&start=0

Wintersale en ik heb reeds goede ervaring met dit merk.
Plaats reactie