Baselayer

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

2018 begonnen met de uitbreiding van mijn assortiment baselayers met 2 sets van Helly Hansen, 2 bovenshirts van HH en een Baselayer van Craft. Volgende week de test met de Stromer en binnenkort op de skies.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vandaag kwamen de HH bovenshirts binnen. Maat L/G zit als second skin.

Link naar tests door outdoorgearlab: https://www.outdoorgearlab.com/topics/c ... -underwear
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Zo alle baselayers zijn binnen. Ruim op tijd voor de skivakantie.
Mijn eerste test is morgen met de storm in een glas water :lol: Vooral de wind in combinatie met rap stijgende temperatuur en veel regen is een mooie uitdaging voor temperatuurregulatie en zweetafvoer.

Bij het bekijken van de drie producten zijn goed de verschillen in dikte en weefstructuur waar te nemen.
Voor mijn partner kocht ik een Keep Warm van Craft speciaal voor hardlopen in de kou.
Voor mijzelf een Be Active Extreme van Craft voor onder de fietsbroek bij kou en skiën.
Daarnaast 2x een Warm broek en lang shirt van HH (de dikste en stugste van allen) en
2x de Crew Dry Stripe van HH (dunste, flexibelste van de 4) deze zou extreem snel lichaamvocht afvoeren maar is volgens bovenstaande test niet heel warm.

Nu zoeken naar de laagjescombinatie voor warmtebeheersing en vochtafvoer.
Ik heb hiervoor keus uit 5 soorten materialen. Dat duurt dus nog wel even.

Ben benieuwd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Zaterdag de eerste blijf ik droogtest gedaan.
Craft be active broek en
HH warm long sleeve shirt
Werkbroek
Dun laagje fleece dikke fleece laag en vest

Temp 5 graden met soms gure wind
Activiteit: spitten, kruiwagen rijden en 10 meter fundering graven.
Resultaat. De Craft over de benen blijft droog. De rugspieren werken hard en er ontstaat zweten een natte rug. Koud wordt het niet. Na 2 uur werken een lunchbreak en boven lagen uit om te drogen. Dat gaat vlot. Binnen 5 minuten droog. Veel van het zweet zit in de 3 e fleece laag. De onderlaag ademt goed door en blijft dus warm. Na de lunch de fundering gegraven en ook hier niet koud gekregen door ademende lage.

Zondag test van de HH team Stripe.
Craft be active met castelli winter pants
HH team Stripe met regatta dun tech vest en AGU softshell fietsjack.

Na anderhalf uur op de Stromer bij 4 graden met redelijk tempo op stand 3 volledig droge rug. Binnenzijde Jack is vochtig van zweet. De AGU ademt weinig.
De HH Stripe ademt fors weg. Geen spoor van vocht op de rug. Droog en warm gebleven. Test geslaagd.
Laatst gewijzigd door Stromend op 22 jan 2018, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend schreef: 22 jan 2018, 07:30 De HH Stripe ademt fors weg. Geen spoor van vocht op de rug. Droog en warm gebleven. Test geslaagd.
Dank voor je ervaringen! Die HH Stripe gaat er bij deze voor mij ook komen :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vanmorgen volledig onbezweet op het werk aangekomen na mijn reguliere ww rit van 31 km op stand 3.
Kleding: HH warm long onder set met Castelli winterbroek, Castelli kort fietsshirt en Castelli Gabba. Winterbuff met cap. Heerlijk
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Stromeur schreef: 22 jan 2018, 14:30
Stromend schreef: 22 jan 2018, 07:30 De HH Stripe ademt fors weg. Geen spoor van vocht op de rug. Droog en warm gebleven. Test geslaagd.
Dank voor je ervaringen! Die HH Stripe gaat er bij deze voor mij ook komen :ay
Mogelijk dat ik ook voor HH ga
Onlangs via Futurumshop in een combi-aanbieding 2 CRAFT shirts lange mouw aangeschaft.
Vanmiddag trainingsritje gedaan en een van deze shirts getest.
Ik ben er niet kapot van. Ik had bij thuiskomst een natte rug dus van afvoer transpiratievocht heb ik weinig gemerkt

Naast Craft heb ik ook nog van het eigen merk Futurum ondershirts aangeschaft
Hiervan vind ik het draagcomfort aangenamer dan Craft. Elastischer boord maakt het aan- en uittrekken van het Futurum shirt makkelijker
Tot op heden dat shirt nog uitsluitend tijdens fitness aan gehad waarbij ik mindert transpireer dan intentie fietsttraining
Maar de fietstest gaat er binnenkort ook komen.
Review hiervan volgt zsm.
Laatst gewijzigd door AmPeer op 31 jan 2018, 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Broezer
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jan 2018, 23:44

Erg mooi spul! Zo'n HH shirt gebruik ik nu een kleine 10 jaar als het wat frisser wordt op de fiets. Ik kan ook shirts/longsleeves aanbevelen van merinowol, ademt goed en houdt je droog (klinkt als een reclame voor incontinentiemateriaal :lol:). De warmte die je eraan overhoudt ligt aan de dikte. Afhankelijk van de kou trek ik een andere uit de kast (of meerdere). Ik ben de laatste paar maand zeer content met het Oasis LS Crew Shirt van Icebreaker (volgens mij opnieuw in de aanbieding).
ST2 2018 zwart 983 Wh / Kinect Seatpost / Cycl.bike knipperlichten / "Spurcycle" / Jroen 190 mm Supermasterdragon-spatbord + stabilisator / Brooks C17 zadel / Mirage Speed Pedelec spiegel / Click'r pedalen / 11-12-13 cassettehack JEUJ!!
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Dank je Broezer. Bij BVA vond ik een partij die super goedkoop wegging.
Sets van shirt en broek van HH voor €25,- incl. Veilingkosten en BTW.

Vandaag kwamen de laatsten, 2x de Craft Warm wool dames in L voor mijn dochters en partner en mijn Craft Be Active Windstopper voor €24 incl. kosten binnen.
Heb ook 3 Uvex skibrillen uit de toprange voor heel weinig zojuist binnen. :cool2:

Aanrader wanneer hij nog een keer terugkomt. Stromer ze
En dat doet hij: https://www.bva-auctions.com/auction/category/30972
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Testdag 4:
Omstandigheden: half bewolkt 3 graden vrijwel windstil.
Prestatie: 44 km. Gem snelheid 41,2 km/h 500 hoogtemeters.

Kleding HH warm long bovenshirt, Craft long Windstopper Baselayer broek, castelli winterbroek, Tenson skipulley. Castelli Gabba, NorthWave Celsius en Winterbuff en Cratoni Vigor.

Na afloop het ondershirt gewogen. Het shirt heeft 14 gram zweet vastgehouden en voelt niet vochtig aan. De broek is helemaal droog. De Pulley is iets zwaarder geworden maar voelt ook niet nat. De Gabba heeft niets vastgehouden.

Wederom niet nat of koud op de rug.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie