Fietsschoenen

Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Welke fietsschoenen gebruiken jullie?

Ik gebruik nu "gewone" sportschoenen, maar die zijn nogal breed voor de ST1x pedalen.

Groeten,


pieter
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik draag nu alles waarmee ik naar mijn werk ga, veelal sneakers en andere sportschoenen, soms enkellaarsjes en laatst zelfs Teva's. Maar ik heb kleine smalle voeten dus eigenlijk kan alles voor mij.

Ik denk wel dat ik uiteindelijk fietsschoenen ga regelen, met een zool die beter bestand is tegen de pinnen op mijn pedalen. Ik rij niet meer op de originele pedalen, maar op Spank Oozy Trail pedalen.

Dus i.p.v. je schoeisel zou je ook je pedalen nog kunnen vervangen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Ik heb 2 jaar geleden de Vaude Tonale II MTB gekocht dit vanwege m'n
Shimano SPD A530 pedalen en mochten ze aan vervanging toe zijn dan koop ik
er ONMIDDELIJK nieuwe.
Nog nooit koude voeten in gehad op de ST2 en fiets ook in de winter.

een echte aanrader.
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Stromeur schreef: 12 jun 2017, 15:31 Ik draag nu alles waarmee ik naar mijn werk ga, veelal sneakers en andere sportschoenen, soms enkellaarsjes en laatst zelfs Teva's. Maar ik heb kleine smalle voeten dus eigenlijk kan alles voor mij.

Ik denk wel dat ik uiteindelijk fietsschoenen ga regelen, met een zool die beter bestand is tegen de pinnen op mijn pedalen. Ik rij niet meer op de originele pedalen, maar op Spank Oozy Trail pedalen.

Dus i.p.v. je schoeisel zou je ook je pedalen nog kunnen vervangen.
Waarom dan toch fietsschoenen? Gaan ze door je zool heen? Ik rijd altijd op gympies, zijn die Spank pedalen dan een aanrader tov de originele?
Mtb rijd ik met spd, maar wil zo min mogelijk om hoeven kleden/tuigen..
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Met gympen a-la All-Stars (dunne zool) zijn de spikes op de Spank Oozy Trail pedalen echt te hoog, dat ga je voelen. Ik zoek fietsschoenen met een hardere zool, voor betere grip, en ook omdat ik dan wat fatsoenlijker op kantoor aan het werk kan, dus toch iets meer omkleden. Want het loopt een beetje de spuigaten uit met mijn representativiteit nu, of eigenlijk het totale gebrek eraan. Net als jij heb ik eigenlijk helemaal geen zin om me steeds helemaal om te kleden, met als gevolg dat ik regelmatig mijn werk start in een verwassen t-shirt en trainingsbroek 8-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Ben uiteidelijk voor de volgende schoenen gegaan:

Afbeelding

http://www.fashionforcycling.be/sch-giro-rumble-vr

Zitten een stuk beter dan gewone sportschoenen, de zool is iets minder breed en vooral een stuk harder en steviger. Dat maakt het fietsen een stuk aangenamer...
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Dat ziet er een goede fietsschoen uit. Je kan er zelfs klikkers opzetten. Maar dan zal het wel niet meer zo'n goede wandelschoen zijn :mrgreen:
Alleen die kleur van de veters :roll:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
bikeheart
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jun 2017, 11:46
Locatie: Limburg

Je ziet ze wel aankomen..... :mrgreen:
sinds 19-09-2017 in het bezit van een Stromer ST2s, voorzien van: Kinekt Bodyfloat zadelpen, Redshift ShockStop stuurpen, Spurcycle bel, Racktime bagagedrager, set Ortlieb Back-Roller Classic tassen, B&M Cycle Star spiegel, Quad Lock iPhone houder
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Veters kan je makkelijk veranderen ;-)
Plaats reactie