Fietsschoenen

Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Misschien raar maar ik trek bij regen gewoon mijn regenlaarzen aan! Zijn wel goede laarzen met profiel en waar ik goed mee kan voelen. Op mijn werk trek ik dan nette werkschoenen aan maar dat is in mijn geval makkelijk te doen- een paar ballerina's in mijn tas en klaar. Koude dagen gevoerde laarzen en droge lente en zomerdagen gympjes.
Maar ik zal me eens verdiepen in alle tips, vooral die fluor- waterdichte schoenen zien er goed uit!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Ik heb de Shimano SH-MT3 schoenen. Deze passen ook goed bij m'n ST1x :D
Bijlagen
shimano mt3.jpg
shimano mt3.jpg (94.27 KiB) 5417 keer bekeken
shimanomt3.jpg
shimanomt3.jpg (57.56 KiB) 5417 keer bekeken
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Roos,

da's helemaal niet raar hoor !
Ook ik gebruik om de zoveel tijd mijn bergschoenen.....

Raar is alleen maar een begrip wat door anderen van je wordt gevonden. Als JIJ denkt dat een bepaalde oplossing optimaal is voor JOUW toepassing dan vooral doen. Er is maar 1 iemand die weet of de een oplossing voldoet: en dat ben jezelf.

Als het straks weer echt smerig weer is (natte sneeuw, vleugje ijsregen, blubberzooi op de straat) trek ik mooi een oud paardrij-regenpak aan. Het heeft zeker niet de gelikte uitstraling van fraaie wielerkleding maar het houd alle ellende tegen. Niet verwonderlijk met de neopreen coating aan de binnenzijde......
Ik lijk dan een beetje op een visser met een zuidwester die met 40+ voorbij komt zetten; zal vast "raar" worden gevonden.

Laars ze,
Reinout
JoopS
Pro
Pro
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2017, 09:54
Locatie: Altena

Ik fiets met mijn werkschoenen; Haix black Eagle. veiligheidsklasse S3 Droge voeten door de Gore-tex, geen gedoe met overschoenen :cool2:
Bijlagen
Haix.png
Haix.png (108.89 KiB) 5267 keer bekeken
Stromer St2
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

https://www.rosebikes.nl/artikel/shiman ... aid:830747

Ook maar voor Shimano gegaan. Ze zitten erg lekker, zijn tot nu toe warm genoeg. Waterdichtheid weet ik nog niet.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Als je de kliksluiting onder de schoenen niet gebruikt moet je dan iets in die bevestiging schroeven? of blijft dat gewoon open.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik fiets al twee jaar met een waterdichte trekkingschoen van decathlon van momenteel in afslag 20€ en heb hier alleen maar warme voetjes in gehad. Droog wil al wel eens missen ondertussen maar meestal valt dat goed mee :cool2:
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Tony Mb schreef: 29 nov 2017, 13:26 Als je de kliksluiting onder de schoenen niet gebruikt moet je dan iets in die bevestiging schroeven? of blijft dat gewoon open.
Ik heb dit gewoon open daar hoeft verder niets in volgens mij.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Ziggymiep schreef: 27 okt 2017, 22:06 Ik heb de Shimano SH-MT3 schoenen. Deze passen ook goed bij m'n ST1x :D
Past hier ook een overschoen over of niet, want zien er wel nette schoenen uit.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Ja hoor, ik heb de windstopper overschoenen van Gore Bike en de waterdichte van Northwave. Deze passen beiden goed. Momenteel voor de winter draag ik de Northwave Celcius, (ook met overschoenen) deze zijn iets warmer (Goretex). Ik ben zeer tevreden over de Shimano en de Northwave.
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Plaats reactie