Faceshield

Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Kwam de faceshields tegen op het net, en aangezien ik urban camo altijd wel cool vind deze maar besteld:
Afbeelding
Kan ik onderweg gewoon mijn mond open houden :D
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nou nog een gangsta-selfie met je helm op :mrgreen:
Superbruikbaar inderdaad, het is vreselijk met de vliegen momenteel.

Ik gebruik een doodgewone Buff, maar de jouwe zal zeker fijner zijn, omdat de vorm meer als masker is uitgesneden.
108686_spotted_sea_trout.jpg
108686_spotted_sea_trout.jpg (57.16 KiB) 4608 keer bekeken
Standje "mask" op de Stromer:
how-to-wear-a-buff.jpg
how-to-wear-a-buff.jpg (51.7 KiB) 4608 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Is gewoon dezelfde vorm hoor, SA heeft een filmpje online waarin ze precies dezelfde toepassingen hebben als in jouw plaatje.
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Best hip :)
Bijlagen
IMG_6304 - Copy.JPG
IMG_6304 - Copy.JPG (124.26 KiB) 4560 keer bekeken
Lomito

Ik ga vaak 's avonds op stap, het gouden uurtje, en blijkbaar denken de insecten daar ook zo over. Vooral in de buurt van oppervlaktewater wordt je met 40 km/uur compleet gezandstraald door die beesten. Maar ik zou toch echt niet met zo'n terroristen-look over straat gaan. Het vizier van de helm dekt in ieder geval al een groot deel van mijn gezicht af zodat er geen beestjes in de ogen komen. Verder een kwestie van mondje dichthouden...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het wel praktisch.

Zeker gezien mijn hooikoorts, fietsen met mond dicht gaat dan gewoon niet. Doe mij die terroristenlook maar, gaan fietsers nog sneller geschrokken opzij ook als ze omkijken naar waar die spurcycle-herrie vandaan komt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Met de aanslagen van de laatste maanden (Londen, Parijs) kun je verwachten dat de politie ook hier iets nerveuzer is dan normaal. Gebeurt er iets onverwachts dan loop je het risico dat ze voor de zekerheid eerst "uitschakelen" alvorens een diepte-interview te organiseren. :mrgreen:
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Sorry hoor, waar zit jij met je fantasie. De "terroristen" hebben theedoeken om, de good guys dragen urban camouflage. Op de motor zijn dit soort doeken gemeengoed dus ik zie het probleem totaal niet. Qua hooikoorts en muggen happen werkt het prima. Ik zou ook liever een helm met vizier hebben maar die zijn nog niet legaal helaas. Snap niet dat jij je totaal niet druk maakt over het aan de wet houden op een stromer, maar wel over aangezien worden voor potentieel terrorist.
Lomito

Je moet het zien als mijn opvatting, ik zou nooit met gezichtbedekking over straat willen. Ik zie fietsen als een sociale manier van voortbewegen met veel communicatie met andere weggebruikers. Als ik in de stad kom doe ik het vizier standaard omhoog zodat mensen mijn gezicht goed kunnen zien, oogcontact kunnen maken of een praatje bij het wachten op het verkeerslicht. Met zo'n faceshield zou ik het gevoel hebben dat ik mij afsluit van die sociale interactie... vergelijk het met mensen die zich afsluiten door alleen aandacht voor hun smartphone te hebben, die met een koptelefoon/oortjes door de stad lopen of mensen met zo'n spiegelende zonnebril...
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ik fiets voornamelijk op het platteland. Als ik weer in stedelijk gebied kom doe ik het doek omlaag omdat er dan toch minder muggen en pollen zijn. Ik kijk echt uit naar een mooie goedgekeurde helm met vizier...
Plaats reactie