Speed Pedelec Winterkleding

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Roeckl heeft hele goede alternatieven als je warme handschoenen zoekt.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb deze handschoenen: https://agu.com/deep-winter-glove

Vorig jaar tot -8 getest, ze zijn me erg goed bevallen. Je ziet er uit als een alien, maar je vingers bevriezen niet :cool2:
Als het niet vriest zijn ze te warm!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik denk dat een waterproof dunne handschoen het interessantst is voor gewoon wintergebruik. Maar welke...
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Vooral de rijwind doet heel wat, ook al heb je windstoppers, het koelt behoorlijk af wat doorgegeven wordt aan je vingers. Ook motorrijders hebben hier last van. Het schijnt als je een dunner paar handschoenen eronder aan doet, dat het minder zou zijn.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Tot nu toe gereden met Icebreaker Merino wollen handschoentjes. Compleet niet water en winddicht, maar na 15 km krijg ik vaak vanzelf al lekker warme handen.
Wel heb ik nu van Black Diamond wind en waterdichte overwanten erbij voor als het regent (en tegen de wind).
Mocht het kouder worden kan ik gewoon mijn niet waterdichte iets dikkere handschoenen (van die simpele Thinsulate stoffen) samen met de BD mitts aantrekken en volgens mij kan ik dan al behoorlijk de vrieskou in.
Mijn nadeel is dat ik nogal lange kolenschoppen heb, dus ongeveer 95% van alle type handschoenen vallen al af door korte-vinger-syndroom. De merino en stoffen handschoenen rekken wat meer mee dan de high-end-all-weather-but-just-too-small types.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Wiebe schreef: 19 nov 2018, 08:56 Tot nu toe gereden met Icebreaker Merino wollen handschoentjes. Compleet niet water en winddicht, maar na 15 km krijg ik vaak vanzelf al lekker warme handen.
Wel heb ik nu van Black Diamond wind en waterdichte overwanten erbij voor als het regent (en tegen de wind).
Mocht het kouder worden kan ik gewoon mijn niet waterdichte iets dikkere handschoenen (van die simpele Thinsulate stoffen) samen met de BD mitts aantrekken en volgens mij kan ik dan al behoorlijk de vrieskou in. De tijd zal het leren ;)

Mijn nadeel is dat ik nogal lange kolenschoppen heb, dus ongeveer 95% van alle type handschoenen vallen al af door korte-vinger-syndroom. De merino en stoffen handschoenen rekken wat meer mee dan de high-end-all-weather-but-just-too-small types.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Tomasj schreef: 18 nov 2018, 20:29
Van al deze dingen zijn er twee kledingstukken die ik écht iedereen die in de koude wilt fietsen kan aanraden:
1. De Odlo fleece, zoiets als dit https://www.odlo.com/be/nl/tussenlaag-m ... 0&start=18, is zeer warm, uitzonderlijk goed ademend en werkt ook al een beetje als windstopper
Om nog even terug te komen op nummer 1. Ik heb die fleece bijna 10 jaar geleden achteloos gekocht. Ik kende het merk niet. Het is blijkbaar zowat de absolute top voor mensen die sporten in koud weer. Een collega van me is ultraloper (doet typisch 1-2 lange sneeuwtrails (>> 100 km) per winter) en hij kende het merk ook erg goed. Het merk is oorspronkelijk een producent van sportondergoed maar ondertussen het gamma heeft uitgebreid.

Ik ga de komende weken waarschijnlijk nog één of twee spulletjes kopen, ik laat jullie wel weten wat ik ervan vind dan :mrgreen:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Tomasj, hoe regenbestendig is die fleece?
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Totaal niet: is bijna een base layer, geen top layer.
Is tweede laag op de huid, moet nog een toplaag over.
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

XLmoto.be
Bekend bij iemand??
Mijns inziens mooie en degelijke kleding die zeker ook kan gebruikt worden op de stromer.
Jassen ,broeken,thermokledij,regenkleding.
Momenteel op sommige artikelen hoge kortingen.
Bv een broek versterkt op de kritieke plaatsen met kevlar kan maar goed wezen bij een eventuele valpartij.
Heb er reeds meerdere keren besteld en de service is top.
Niet echt goedkoop,maar top materiaal.
Géén banden mee,maar wou dit even delen met personen die nog stevige kledij zoeken om de winter door te komen. ;)
ST3 cool White
Plaats reactie