Waterdichte en warme handschoenen

Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Mijn handschoenen zijn niet waterdicht. Koud en nat - jakkes.
'k Ga dus waterdichte zoeken.
Suggesties iemand ?
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

SealSkinz heeft wel het een en ander aan waterproof handschoenen. Voldoen prima bij woon werk verkeer.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb wind- en waterdichte handschoenen van GripGrab:

https://www.gripgrab.com/collections/fall-winter-gloves

De mijne (Hurricane) hebben een gelkussentje onder de handpalm voor extra comfort. Ik ben met die handschoenen begonnen toen ik mijn ST1 X in maart kreeg, want toen was het nog aardig koud. Toen het te warm werd voor handschoenen, miste ik direct dat gelkussentje. Aanrader wat mij betreft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Alex,

als het ECHT met bakken uit de lucht komt gebruik ik overwanten: https://www.bever.nl/p/extremities-tuff ... olour=4168
Ze zien er niet uit maar wie ziet dat nou in een hoosbui ?
Er komt geen regen binnen maar na 60 km inspanning staat wel het zweet aan de binnenzijde. Je kan gewoon de display bedienen en je hebt een prima gevoel/grip er mee.

Afhankelijk wat je IN deze overwanten draagt is het geschikt voor koudere temperaturen: gewone wielerhandschoentjes bij een zomerse stortbui of een fleecehandschoentje als het wat kouder wordt etc. Groot voordeel is dat deze overwanten winddicht zijn en dus je hand/lichaamswarmte uitstekend behouden blijft.

Mijn standaardhandschoen op koude dagen zijn Extremities ( https://www.bever.nl/p/extremities-insu ... olour=4168 ). Doen het ook prima in lichte regen. Lijkt een beetje op neopreen; en misschien is het dat ook wel maar dat kan ik nergens terugvinden. Fijne handschoenen die best wel wat regen kunnen verwerken. Uiteindelijk komt er wel water doorheen maar dat gaat traag en neemt het de warmte van je handen op. Maar omdat ze niet 100% waterdicht zijn niet geschikt voor de combi harde regen en koude: dan krijg je ijshanden hier in. Draag je deze echter in de eerder beschreven overwanten beloof ik je een persoonlijk sauna gevoel......

En daarmee is mijn regenpakketje wel duidelijk: regenjas, regenbroek, Vaude overschoenen en bovengenoemde overwanten. De buitentemperatuur bepaalt wat voor warmtelaagje ik meeneem.

Hopelijk heb je er wat aan.
Groetsels, Reinout
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 17 sep 2017, 05:59, 3 keer totaal gewijzigd.
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Waterdichte en warme handschoenen......
Dan ga je ze toch in neopreen moeten kopen.
Dit zijn naar mijn ervaring (13 jaar 25km enkel woon/werkfietsen door alle weer ervaring )
de enige betaalbare handschoenen die daar aan voldoen.
Het nadeel van deze is wel dat je handen er in zweten.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

In de koude natte dagen fiets ik met m'n skihandschoenen van Leki met Goretex onderdelen die aardig wat water verdragen.
In deze kunnen ook m'n Gribgrap binnenhandschoentjes voor de aller koudste dagen.
Met dunnere handschoenen is de grip wat beter maar deze dikken kunnen ook bij een val de handen beschermen en dat voelt wat veiliger. Of dit bij een derailleurschakelaar ook voldoende goed werkt moet ik nog gaan ervaren. M'n huidige SP heeft traploze Nuvinci schakeling.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Ik heb de sealskinz, bevallen goed in de regen, maar na n uurtje toch licht zweten, winter nog niet kunnen testen helaas
+ST2S and n-joying it to the max...
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

De sint heeft mij een paar winter handschoenen gegeven, ook waterdicht.
Ik twijfel alleen over de maat.....
Er zit een kleine cm ruimte boven bijna elke vinger. Dit verandert uiteraard bij het vastpakken van het stuur, dan trekt het wat strak.

Hebben jullie de perfecte maat? En zit er dan nog wat ruimte boven elke vinger tbv isolatieruimte, of sluiten ze nauw?
aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Een beetje ruimte rond je vingers is niet erg. Mijn ervaring is dat je handen dan ook warmer blijven als het echt koud wordt. Een centimeter speling lijkt me wel wat veel. Ik draag overigens Sealskin handschoenen in de winter. Wel waterdicht, maar onder de -2 toch koude vingers
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

De speling is toch echt iets teveel ja.
Bellen is lastig nu.
Morgen even naar Apeldoorn om live eea te passen/ruilen.
Plaats reactie