Waterdichte en warme handschoenen

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat je ook kunt doen, is een nét wat te grote winterhandschoen nemen, en daaronder de merino liner dragen. Dan heb je een perfect laagjes-systeem:

https://www.gripgrab.com/collections/fa ... rino-liner
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Precies.
En als het echt koud/nat wordt gewoon een overwant er overheen en je hebt 3 laagjes. Daarmee ben je verzekerd van warme handen/vingers in de meest slechte omstandigheden.
Zulke merino-wol liners zijn er van verschillende merken. Ik heb ze toevallig van Icebreaker; heerlijk spul.

Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Juistem! Laagje, laagje, laagje.

Laagje 1: voor zweetafvoer. Wol werkt daar prima voor.
Laagje 2: isolatie en verdere afvoer van vocht, zoals wol of fleece.
Laagje 3: wind- en waterdichtheid. Dan komen alle high-tech spullen, en natuurlijk Reinouts ovenwanten (sorry, ik blijf maar oveN lezen ;p ), uitstekend van pas!

Als je gevoelig bent voor kriebels van wol (ben ik, en mega-allergisch ook nog eens): Merino wol nemen, heerlijk zacht en jeukt niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Wat een goede tips!
Ik fietste vorig jaar in de kou inderdaad met wol en fleece. Toen is het lang best koud geweest, maar met minder regen!
Wat voor een ovenwanten heb jij dan reinout?
Is dat ook nog iets speciaals?
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Remco
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 nov 2017, 18:20
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST2S

mhuibers schreef: 13 dec 2017, 13:39
Remco schreef: 09 dec 2017, 20:50 Hier, na een korte zoektocht, sinds vandaag de BBB Watershield BWG-29 winterhandschoenen. Nog niet getest, maar ze zouden warm, water- en winddicht, maar toch ademend moeten zijn. Ben benieuwd. :)
Deze heb ik ook net binnen n.a.v. een onderzoekje op de FB SP groep. Nog niet kunnen testen maar het ziet er veelbelovend uit.
Ze voelen kwalitatief iig wel al goed aan. Ze vallen wel klein volgens mij (heb XXXL), maar heb wel grote handen.

Deze week nog niet gestromert (durfde het niet aan met dit weer/drukte op werk), maar hoop 1 dezer dagen te kunnen testen.
Sinds november in bezit van ST2S voorzien van *BodyFloat, *Ergon GP5, *Winglights, *Ergotec M88, *Ortlieb fietstas Rack-Lock 22L, *Spurcycle
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Ik vind Gore Bike wel een kwalitatief merk. Ik heb hier de overschoenen, de oxigen 2.0 jas en windstopper broek van. Deze handschoenen draag ik in de winter

UNIVERSAL GORE-TEX® THERMO GLOVE
Gore-Bike-Wear-Universal-Gore-Tex-Thermo-Gloves-Winter-Gloves-Neon-Yellow-Black-AW15-0.jpg
Gore-Bike-Wear-Universal-Gore-Tex-Thermo-Gloves-Winter-Gloves-Neon-Yellow-Black-AW15-0.jpg (447.05 KiB) 4046 keer bekeken
http://www.goreapparel.eu/be-en/gore-bi ... color=0899

Deze zijn nog ietsje warmer:
UNIVERSAL GORE® WINDSTOPPER® INSULATED GLOVES
GWIONE9900_1-ed.jpg
GWIONE9900_1-ed.jpg (242.88 KiB) 4046 keer bekeken
http://www.goreapparel.eu/be-en/gore-bi ... 00&start=5
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

hi hi,

ovenwanten en koekenpan....we zijn lekker culinair bezig met onze Stromers.

Zonder gekheid: de overwanten zijn van Extremities. Zeker niet goedkoop maar echt kwalitatief in elkaar gezet en van Gore-tex. Al vele kilometers en jaren oud....er komt nog geen druppel doorheen.
https://www.bever.nl/p/extremities-tuff ... olour=4168

Aangezien deze ook de koude buitenwind buitensluiten is het al snel te warm met deze dingen. Daarom rijd ik nu als het regent met gewone zomerhandschoenen + bovengenoemde overwanten. Heb nog niet de noodzaak gevoeld om te rijden met m'n superwarme handschoenen (die niet helemaal waterdicht zijn) + overwanten als het droog is. Daarvoor is deze combi nog gewoon te warm. Dan regel ik dat liever even met een merino-liner.

De overwanten zijn lekker ruim. Je kan gewoon je vingers bewegen en je display bedienen. Wel effe mikken....maar dat lukt wel.
Je kan echter niet verwachten om met deze overwanten een appje te sturen / smartphone te bedienen. Daarvoor zijn ze gewoon te lomp.

Klinkt heel decadent zoveel soorten handschoenen (en dat zelfde geldt voor de verschillende broeken die ik heb) maar ik maak zoveel kilometers dat investeren echt gaat lonen. En je hebt tegenwoordig gelukkig keuze en beschikbaarheid.

Kleed ze,
Reinout
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ziggymiep schreef: 13 dec 2017, 22:23 Ik vind Gore Bike wel een kwalitatief merk. Ik heb hier de overschoenen, de oxigen 2.0 jas en windstopper broek van. Deze handschoenen draag ik in de winter

Deze zijn nog ietsje warmer:
UNIVERSAL GORE® WINDSTOPPER® INSULATED GLOVES
GWIONE9900_1-ed.jpg
http://www.goreapparel.eu/be-en/gore-bi ... 00&start=5
Ik heb vorige week de onderste aangeschaft dikke aanrader inderdaad en Gore bikewear is heel goed kwa bikegear maar ja wel prijzig.
Lomito

Vanmiddag ben ik even naar Mantel in Arnhem gereden om een paar GripGraps te halen. Lekker warm hoor en genoeg ruimte om als het nog kouder wordt van die binnensokjes erbij. Wel even wennen dat de vingers paarsgewijs gescheiden zijn. CRAB-PEOPLE :lol:
jgense
Pro
Pro
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 dec 2017, 07:47

Roeckl rebelva komen erg goed uit te testen!
Plaats reactie