Reflecterende kleding / maatregelen op je speed pedelec

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooi!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rutger
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 mei 2017, 13:40

Mooie ideeën! Ik heb voor de donkere dagen een geel/zwart jack van Gore(oxygen 2.0)met reflecterende elementen en daarnaast hebben mijn schoenen/handschoenen/overschoenen allemaal reflecterende elementen. En achterop high visibility tassen van Ortlieb zoals ik hier al meer heb gelezen.

Wat ik zelf nog wel een mooi product vind is de life paint van Volvo die vorig jaar werd gelanceerd. Maar geen idee of het in de praktijk echt werkt. Zie filmpje op YouTube. Best leuk om te zien:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Hier een artikel uit december 2015 waarin staat dat Volvo Life Paint nauwelijks werk en dat je net zo goed een witte jas aan kan doen.
Hier een artikel van mei 2017 waarin staat dat de "U.K. Ad For Volvo's Grand Prix-Winning LifePaint is Banned".
Witte ST3 van maart 2019
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen allemaal,

voor mij is Revolights ( https://revolights.com/ ) een systeem dat verlichting, zichtbaarheid, richtingaanwijzer, zijreflectie, etc naar een ander niveau brengt.......
Bij de startpagina even op "how it works" klikken om een klein demo-filmpje te krijgen.
Volgens mij ga je je een beetje voelen zoals in de film Tron.......

Er zijn feitelijk 2 modellen:
- verlichting aan de binnenzijde velg gemonteerd (dunne velgen; model Eclipse)
- verlichting aan de assen bevestigd (bij dikke velgen; model Skyline)
Nou gaat het voor onze Stromers denk ik net niet werken met haar motor als achteras maar je ziet maar hoe ver je kan gaan. Net zoals die lifepaint.

Heel benieuwd wat voor oplossingen op de Eurobike naar boven komen borrelen ?!

Stromer-ze, Reinout
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Reinout, mij spreekt het erg aan. Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk zal ontwikkelen, want ik kan me niet voorstellen dat het hierbij blijft. Wellicht heeft Stromer daar ook al over nagedacht en kunnen ze ons hun visie vertellen. Het zou mooi zijn als dit soort toepassingen mooi verwerkt zouden zijn in de wielen en fiets.
Witte ST3 van maart 2019
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Witte schreef: 19 aug 2017, 21:19 Tsjonge jonge, de wifi werkt weer met rooksignalen (kreeg het plaatje niet geplaatst :shock: )


IMG_3621.PNG
Mooi! Simpel. Waar koop je die? Geen gerammel of andere bijgeluiden?
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
St1Elite
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 aug 2017, 13:51
Locatie: Alkmaar

Net gekocht 36 stuks bij Aliexpress:
spaak reflector.JPG
Absoluut geen gerammel en/of bijgeluiden, zitten nl. strak om de spaken geklemd. Al eerder op de fietsen van de kids gemonteerd gehad :ay

Ik heb die grote oranje zij-reflectoren op mij carbon voorvork gelijk afgesloopt, geen gezicht....
Deze spaakreflectoren vallen bijna niet op en zijn zeer effectief.
Sinds 17 Juli 2017 Stromer ST1 (2e handsje), 522Wh accu, BM-45 Cateye spiegel, Ergon-GP3 handgrepen, ABUS Bordo 6500 vouwslot, Cane Creek Thudbuster ST bilvering, Supernova verlichting, ABUS pedelec+ helm, Garmin Edge 705 gemonteerd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 20 aug 2017, 06:26 Volgens mij ga je je een beetje voelen zoals in de film Tron.......
Willik, willik, willik!!

Als was het maar om me weer helemaal tien jaar oud te voelen, want wat wás ik onder de indruk van Tron.

Tron.jpg
Tron.jpg (8.41 KiB) 6023 keer bekeken
Reinout-St1x schreef: 20 aug 2017, 06:26 Heel benieuwd wat voor oplossingen op de Eurobike naar boven komen borrelen ?!
Revolight staat niet op de deelnemerslijst van Eurobike helaas. Maar ik ga zeker uitkijken naar andere fabrikanten met dit soort spannende verlichtingsoplossingen. (En sta maar niet raar te kijken als ik op Eurobike niks mooiers vind, dat die Revolights dan binnen een maand op mijn Stromer zitten.)

Henry's vraag richting Stromer neem ik ook mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 20 aug 2017, 06:26 Er zijn feitelijk 2 modellen:
- verlichting aan de binnenzijde velg gemonteerd (dunne velgen; model Eclipse)
- verlichting aan de assen bevestigd (bij dikke velgen; model Skyline)
Nou gaat het voor onze Stromers denk ik net niet werken met haar motor als achteras maar je ziet maar hoe ver je kan gaan.
Ik heb die Revolights eens wat nader bekeken en je zit bijna goed, maar nét niet helemaal ;)

De Revolights Eclipse+ is het topmodel. T.o.v. de Eclipse en de Skyline heeft de Eclipse+ richtingaanwijzers en een app die bediend wordt op je smartsphone via Bluetooth.
De Eclipse en de Skyline zijn identiek, op de bevestigingsmethode van de batterij na.

Bij alle modellen zit de verlichting aan een ring, die tegen de velg wordt bevestigd.

Het verschil tussen de Eclipse en de Skyline is dat bij de Eclipse de batterij in een tweede ring zit, die aan de andere kant van de velg wordt gemonteerd.
De batterij van de Skyline zit niet in een tweede ring, maar in een apart pack dat aan de wiel-as wordt bevestigd. Verbinding tussen het batterijpack en de ring met de lampjes gaat via een kabeltje dat om een spaak wordt gewikkeld.

De Eclipse/Eclipse+ is geschikt voor wielmaten 700C/27"/28".
De Skyline is geschikt voor wielmaten 26"/27.5"/559C.

De Skyline past dus op onze Stromers, want die hebben (alle modellen tot nu toe dan) 26" wielen.
Kan wel zijn dat de breedte van de Schwalbe banden -en de brede variant van de Continental Top Contact II Winterbanden- nog roet in het eten gooit, maar dat hoeft niet. Daarvoor zouden we Revolights moeten mailen.
Met de Continental Top Contact II banden (niet de winterversie) past het sowieso.

Dat batterijpack bij het achterwiel kan volgens mij ook prima. Alleen zal de kabel die vanaf de ring naar het batterijpack gaat te lang zijn en komen we wat tiewraps te kort (ik zeg Gamma), omdat wij daar onze grote Hub Motor hebben zitten. Kabel inkorten of dubbel omleggen is volgens mij de oplossing en dan zou het prima moeten werken.

Voor de zekerheid zal ik Revolights eens een mail sturen en vragen of zij problemen zien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Sylvia,

ook ik ben fan van Tron.....en viel dus als een blok voor deze Revolights.
Dank voor de dieper gaande scan van het product; als dit ECHT past op de Stromer.......

Er zijn trouwens zoveel alternatieven in de maak. Ook echte weirdo oplossingen die zomaar eens bestaansrecht hebben: Nori Lights. Dit werkt met fluorisentie en blacklights LEDs. Ziet er weer top uit; wederom een hoog TRON-gehalte : https://norilights.com/
Ook een stuk fijner geprijsd.


Kortom: dit topic raakt ons allemaal en gelukkig wordt er ook meegedacht vanuit de commercie. Ben zo benieuwd wat je op de Eurobike gaat tegenkomen.

Grtz, Reinout
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 20 aug 2017, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie