Fietsbroek voor het najaar

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

froghn schreef: 26 jul 2017, 12:59 Belangrijke info, dank je.
Nu nog een keer de waterafstoting testen. :cool2:
En dat heb ik vandaag uitgebreid mogen doen. Vanmorgen 30km heen met windkracht 4 in de rug en een aanhoudende miezer regen. Zo'n regen waar je sluipenderwijs drijfnat in wordt zonder dat je het in de gaten hebt: niks aan de hand. Wind mee zal zeker geholpen hebben, maar dan nog raakte de regen me goed, want ik Stromerde met 43 tot 47km/u naar mijn werk.

Op de terugweg, dezelfde 30km en helaas dezelfde windkracht 4, maar dan vol tegen, evenals een paar serieuze plensbuien met emmers vol grote druppels. Na een een half uur had ik het idee dat de broek het niet meer aan kon. Niet raar, want het is geen echte regenbroek. Groot voordeel van de stof: zodra de regen stopt waait de broek in no time weer helemaal droog.

Kortom: ik ben er nog steeds zeer tevreden mee, maar voor de echte buien heb je wel een regenbroek nodig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
froghn
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 jul 2017, 08:08
Locatie: Deurningen

Juist, dat is een antwoord waar ik wat mee kan!! :cool2:
Van dit soort "hoosbui dagen heb je er maar een paar per jaar.

Super ik ga op zoek.
ST1x 814Wh sand, bodyfloat, marathon GT tour Ergon gp3 en 40km per dag.
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Witte schreef: 05 aug 2017, 11:52 En met 92 euries op bike discount ook nog redelijk geprijsd.
Levertijd van twee dagen ook een pluspunt.
Wat is de waterdichtkwaliteit...??
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Witte
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:01
Merk SP: Stromer

Met de afgelopen buien is de broek goed getest en hij is niet waterdicht. Ik moest echter over op de regenbroek, omdat het serieus begon te hozen.
De broek droogt lekker snel en vooral de strakke broekspijpen bevallen erg goed.
Blijft een aanrader, ben er erg gelukkig mee :ay
I cycle myself an accident :bj
ST2 White 2016 :cool2:
ST7 Gold 2023 :d3:
Plaats reactie