Regenkleding

philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Natuurlijk hangt de nattigheid van binnen af van je eigen warmte ontwikkeling, dat is erg individueel. Ik probeer altijd maximale snelheid te fietsen. Mijn bovenlijf had een goretex jasje aan, nul nattigheid, dus ik wijt het toch aan de ondoorlaatbaarheid. De broek heet ook "stad" dus is denk ik inderdaad ook ontworpen voor kortere ritjes waarin je niet genoeg tijd krijgt om echt warm te draaien. Maar goed, als je voor 30 euri mooi droog kan blijven, is dat toch een heel leuk klein bedrag.
Nog een waarschuwing dan voor mensen die m (online) willen gaan kopen: hij valt extreem groot.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor de relaxte Stromeraar is dit inderdaad een perfecte goedkope oplossing. Ik moet en zal graag altijd volle bak fietsen, en ik zweet redelijk snel. Zo'n goedkoop pak wordt bij mij in no time echt drijfnat, en erger: ik krijg het er gillend benauwd in.

Ik heb momenteel op mijn werk al weer regelmatig herrie met collega's die de boel willen opstoken tot 26 a 27 graden :ck:
en mij verbieden om een raampje tien meter verderop, waar ik mijn werkplek (bewust) pal naast heb, op een klein kiertje te zetten zodat ik nog iets aan frisse lucht en zuurstof kan happen :aq . Ik heb het thuis meestal rond de 16 graden, dus een kantoorklimaat dat bepaald wordt door koukleumen is voor mij een regelrechte nachtmerrie. Vuilsniszak-regenpak: idem.

Vandaar mijn peperdure aanschaf destijds, nog steeds geen spijt van. Maar daar koop je huppekeetje tien Deca-broeken voor, dus als je al dat ademende gedoe niet echt nodig hebt, dan snap ik die keus heel goed.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ik moet nog maar afwachten op of ik er voldoende aan heb. Ik heb een vermoeden hoe ik straks ga fietsen, maar als het dagelijkse business wordt kan dat heel anders uitpakken. Wait and see. Als jas heb ik deze week in ieder geval al een betere gekocht van Adidas (in de opruiming uiteraard, blijf Nederlander). Waterdicht en ademend.

En ik dacht dat ik zuinig was in stoken met 18-19 graden thuis...
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Tja ik ga toch nog één keer voor goedkoop, heb het één en ander bij de Lidl besteld, regenjack, een softshell fietsjack, een lange fietsbroek en een fietshelmuts, dit alles bij elkaar incl verzenden voor 51 euri. Zal mij benieuwen. Hier bij de fietsenzaak betaalde ik ruim het dubbele voor alleen een regenjack. Zal gerust kwaliteitsverschil in zitten maar we zien het wel.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Danigator schreef: 26 okt 2017, 10:04 Tja ik ga toch nog één keer voor goedkoop, heb het één en ander bij de Lidl besteld, regenjack, een softshell fietsjack, een lange fietsbroek en een fietshelmuts, dit alles bij elkaar incl verzenden voor 51 euri. Zal mij benieuwen. Hier bij de fietsenzaak betaalde ik ruim het dubbele voor alleen een regenjack. Zal gerust kwaliteitsverschil in zitten maar we zien het wel.
Kijk, dat is nog eens een bestelling :cool2:
Houd ons aub op de hoogte: ik ben wel geinteresseerd in goed werkend spul voor een zachte prijs (lees; sinds de st2 hand tijdje op de knip :P )
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Spul is binnen en ziet er goed uit, zal nog even laten weten hoe het bevalt.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Heb mijn Gore Tex wind/regen jack + overschoenen maar zoek nog een vervanger voor mijn Decathlon regenbroek.
Die is echt niet top.
Ik heb DE broek nog niet gezien (op het net en op dit forum). Iemand?
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
JoopS
Pro
Pro
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2017, 09:54
Locatie: Altena

vincentbosse schreef: 30 okt 2017, 11:43 Ik heb DE broek nog niet gezien (op het net en op dit forum). Iemand?
Ik heb van Vaude de Men's Fluid Pants II gekocht. Ruime broekspijpen waar m'n Meindl stappers doorheen passen. Het "greenshape" materiaal schijnt ademend te zijn (voor wat het waard is) Ik heb m nog niet aangehad in een regenbui dus die review moet nog even wachten.
Stromer St2
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Danigator schreef: 28 okt 2017, 11:57 Spul is binnen en ziet er goed uit, zal nog even laten weten hoe het bevalt.
Thanks, ben benieuwd :cool2:
aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Ik heb een gore-tex regenbroek van berghaus die me goed bevalt. Het onderste gedeelte van de pijpen is voorzien van ritsen zodat ze probleemloos over je schoenen gaan. Verder heb ik drie jaar geleden een gore-tex jas gekocht van arcteryx die aardig in de papieren liep. Tot nu toe geen spijt van, maar ik rij dan ook het hele jaar door op de fiets naar mijn werk 20 km enkele reis. Verder heb ik voor de erg natte dagen nog een paar neopreen overschoenen. Ze zeggen wel slecht weer bestaat niet, maar slechte kleding wel.
Omdat al mijn kleding zwart is en we de donkere tijden in gaan heb ik een Sugoi metro jas besteld in de kleur geel. Is volgens de folder waterdicht en extreem ademend. Of dat zo is gaan we zien als hij vrijdag binnenkomt. Ik hou jullie op de hoogte.
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Plaats reactie