Regenkleding

Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

DJustin schreef: 28 nov 2017, 19:27
Danigator schreef: 31 okt 2017, 19:18 Heb de Lidl broek en fleece Jack gisteravond laat getest. Heerlijke broek, nu bij een graadje of 6 , 38 km enkele reis. Voorzijde broek is dikker dan achter en houdt de benen lekker wind vrij en warm. Fijne inleg in de broek. Alleen de achterkant had van mij iets hoger gekund. Het Jack is perfect, ook prima met deze temperatuur, had er een heel dun truitje onder. Winddicht maar wel ademend. Geen verbeterpunten. Regenjas heb ik nog niet kunnen testen. Maar ben erg tevreden tot nu toe, zeker voor dit bedrag.
Heb je hier ook een link van? Welke combinatie je hebt gekocht?
Hier https://www.lidl-shop.nl/search?query=F ... hyb_nl_NL# vind je het spul. Het regenjack is niet compleet waterdicht na een tocht van 38 km door stromende regen, maar ook niet zeiknat.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Sint was iets te vroeg mijn huisje voorbij gestromerd dit jaar. Die had een Gore Power Goretex in neongeel voor mij. Die heb ik afgelopen maandag al uitgeprobeerd, maar toen regende het niet.

Een dag later had de Sint alsnog een Gore helmmuts (Universal windstopper) voor mij in petto. Ik rijd tot nu toe met mijn muts onder mijn helm, maar mijn vrouw (en kinderen) vonden dat geen gezicht.

Morgen alles uitproberen. Vooral de terugweg belooft een goede test te worden.

Deze dagen draag ik mijn overschoenen van Craft heel veel, omdat ik veel last heb van opspattend modder, wat ook aan de Stromer te zien is, trouwens. Hierdoor kom ik tenminste met nette schoenen aan op mijn werk en hoef ik die daar niet om te wisselen.

Verder heb ik nog een regenbroek van de Aldi in mijn tas die ik inmiddels al enkele jaren heb. Toen mijn vrouw hem mee bracht, had ik er geen hoge verwachtingen van, maar ik vind hem fijn. Hij doet zijn werk (regen tegen houden) goed en er zitten lange ritsen in (tot bij de heup), waar je makkelijk in en uit de broek kunt stappen.
DJustin
Pro
Pro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 sep 2017, 17:27

Ik heb een mooie regenbroek gevonden, alleen is die niet meer in mijn maat en alleen te koop in de USA.

https://www.betabrand.com/mens/pants/me ... enim-jeans

Ik zoek dus een soort spijkerbroek die prettig zit, elastisch is en ook waterafstotend. Wat ook nog mooi is, als die een "beetje" bestand is tegen vallen (keflar). Dus absoluut geen zware broek, maar op sommige plekjes iets versteviging. Is echter niet noodzakelijk. Ik zoek dus geen motorbroek. Ik kan echter niet iets vinden wat mij wel aanspreekt.

Hebben jullie ideeën?
ST2 2015 - 14.000km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou eens bij MTB kleding gaan kijken als ik jou was.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Skikleding is er dit jaar ook in denimachtige stoffen. Mooi materiaal.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Zag deze test op YouTube.
Ik ga denk ik voor de Sugoi RSE Neoshell jas.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

mogelijk is ook de Levi's commuter jeans een optie ( geen kevlar maar wel droog en stretch )


http://www.levi.com/NL/nl_NL/features/commuter
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Jos
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 aug 2017, 23:16
Locatie: Gennep

Koopjes-tip:
Ik heb vorige week een Gore Bike Wear Element gekocht bij Wiggle.nl voor €166,10. Koopje!
ST1 X sinds 22-06-2017 * S 22" * Oranje * 983Wh * 2x pw Gennep-Eindhoven vv (52 km enkel) * 10,9Wh/km@34,2km/h@4117km
jgense
Pro
Pro
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 dec 2017, 07:47

Hier nog mooie link met test van regenjassen

http://www.oppad.nl/?uitrusting=fiets-r ... -test-2017
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Deze winter fiets ik met een dun goretex jack van Columbia. De rest van de regenkleding is van Gore bikeware (overschoenen, broek en handschoenen).
Plaats reactie