Regenkleding

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor wie de Gore Shakedry nog overweegt: Bikester prijst ze nu ook af, zowel de dames als herenvariant voor E 198,99.

https://www.bikester.nl/search.html?id= ... e+shakedry
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

AmPeer schreef: 20 jan 2018, 12:27
Fastedde schreef: 19 jan 2018, 23:31 En yessss mijn wachten is beloond: (mijn) ultieme regenjas afgeprijsd! Morgenvroeg komt er een pakketje :bp: :bp:

https://www.futurumshop.nl/gore-bike-we ... eren.phtml
Ik kende dit jack al uit een eerdere lovende post van Stromeur

THX Fastedde, voor de afprijzingstip !
Hoewel een fluo uitvoer mijn voorkeur heeft, blijkt die er niet zijn dus nou gezien drastische prijsverlaging maar tot koop overgegaan.

Mijn bestelling verwacht ik maandag :cool2:
Normaal gesproken heb ik medium ~Niettemin een maat groter besteld (L) om er ook nog iets warms onder te kunnen dragen ; Toch nog te krap :o ; Fitnesstraining heeft blijkbaar gaanderweg borst- schouder- en armomvang wat forser gemaakt :am :am , dus XL besteld en die komt morgen (dinsdag)
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

AmPeer schreef: 22 jan 2018, 23:26

Normaal gesproken heb ik medium ~Niettemin een maat groter besteld (L) om er ook nog iets warms onder te kunnen dragen ; Toch nog te krap :o ; Fitnesstraining heeft blijkbaar gaanderweg borst- schouder- en armomvang wat forser gemaakt :am :am , dus XL besteld en die komt morgen (dinsdag)
:mrgreen: Helaas dezelfde ervaring, mijn Gore Element jas is maat M, hier zou de Shakedry overheen moeten passen en ik heb dus maat L besteld en zaterdag gepast. De Shakedry zit toch erg strak bij de schouders. De pasvorm is ontworpen om in fietshouding comfortabel te zitten, maar dan toch knelde hij een beetje, om te voorkomen dat hij door deze wrijving teveel gaat slijten toch maar XL besteld, komt morgen binnen!

Bij mij ligt de oorzaak niet in kracht of cardiotraining :cool2:
+ST2S and n-joying it to the max...
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Vandaag net een beetje wezen shoppen, na veel op en neer lopen naar een bepaalde grote winkel, ga niet bij naam noemen voor eventueel juridische gevolgen :lol:.... ,ben ik vandaag eens een bever winkel binnengewandeld..., en nee ik was niet opzoek naar het beestje, maar wel naar degelijke regenkleding :D .

Heb een berghaus gore tex broek gekocht , gore bike wear gore tex handschoenen, Adidas tr 7 met gore tex en vaude gaitor, ben eens benieuwd.

Nu dacht ik dat ik dit nooit ging zeggen...., maar ik hoop dat het morgenvroeg om 04:15 (zeg maar 's nachts :ai )eens flink gaat regenen als ik op mijn fietsje zit :bp: . Maar volgens het weerbericht van Google heb ik maar 24 % kans , duimen maar, :ay

Moest iemand mijn bevindingen willen weten, zal ze hier posten van zodra het degelijk heeft geregend :hy:
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Fastedde schreef :mrgreen: Helaas dezelfde ervaring, mijn Gore Element jas is maat M, hier zou de Shakedry overheen moeten passen en ik heb dus maat L besteld en zaterdag gepast. De Shakedry zit toch erg strak bij de schouders. De pasvorm is ontworpen om in fietshouding comfortabel te zitten, maar dan toch knelde hij een beetje, om te voorkomen dat hij door deze wrijving teveel gaat slijten toch maar XL besteld, komt morgen binnen!

Bij mij ligt de oorzaak niet in kracht of cardiotraining :cool2:


Same here Fastedde!!!
L nog steeds te krap in schouders
ShakeDry no 3 is onderweg en wordt vandaag bezorgd nu maatje XL .... :o OooohMaiGod :o
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Zekerheidshalve naast de XL ook de XXL maar mee besteld

Guess what... het is uiteindelijk toch de XXL die past en dat bij mijn 1,76 m en 84 kg
Enfin deze maat zit comfi, zelfs met de nodige layers er onder

Ten aanzien van vormgeving vind ik persoonlijk het ontbreken van een capuchon en het verlengde achterpand prettig. De combi Capuchon en het hoofd draaien levert bij mij een komisch aanblik op dat mijn hoofd in de capuchon draait en ik zelf niets meer zie

Ten aanzien van de waterdichtheid vertrouw ik op de specs van Goretex en de ervaringen gedeeld op het forum.

Hobby mag geld kosten :D
Nou dat heeft het met de aanschaf van de St2s, de bijbehorende tweaks (accessoires) en de 2e accu al ruim gedaan.
En we zijn er nog niet :o .... wachten is nog op de nieuwe helm. Met de levertijden hiervan nog wel even tijd om weer te sparen.
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Mooi fiets regen kleding die past bij een moderne fashion style:
www.amity-fashion.de

Duur, maar erg mooie materialen en afwerking. Zeer functionele doordachte details. De lange herenjas is €450,- :shock:
Heb ze bij mijn FM getest en erg goed bevonden.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

AmPeer schreef: 25 jan 2018, 09:43 Zekerheidshalve naast de XL ook de XXL maar mee besteld

Guess what... het is uiteindelijk toch de XXL die past en dat bij mijn 1,76 m en 84 kg
Enfin deze maat zit comfi, zelfs met de nodige layers er onder

Ten aanzien van vormgeving vind ik persoonlijk het ontbreken van een capuchon en het verlengde achterpand prettig. De combi Capuchon en het hoofd draaien levert bij mij een komisch aanblik op dat mijn hoofd in de capuchon draait en ik zelf niets meer zie

Ten aanzien van de waterdichtheid vertrouw ik op de specs van Goretex en de ervaringen gedeeld op het forum.

Hobby mag geld kosten :D
Nou dat heeft het met de aanschaf van de St2s, de bijbehorende tweaks (accessoires) en de 2e accu al ruim gedaan.
En we zijn er nog niet :o .... wachten is nog op de nieuwe helm. Met de levertijden hiervan nog wel even tijd om weer te sparen.
JA verrassend dat de maat eigenlijk zoveel afwijkt, je bent dus een “ accessoire” rijker!! Laat de regen maar komen.

Gelukkig kunnen we lekker doorsparen voor de nieuwe helm, tenminste voor de Cratoni, levertijden worden steeds weer uitgesteld, daarnaast kijk ik serieus naar de Anverz, misschien zijn de earpieces ook los na te leveren, in iedre geval kan je je vizier omhoog klappen indien nodig, hoef je m niet in je tas te stoppen....
+ST2S and n-joying it to the max...
gert
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:26

Ik draag altijd mijn wielerkleding op de fiets, extra laagjes bij kouder weer, rij nagenoeg het hele jaar door in 2017 ben ik 27 keer met de trein geweest en fietste toen nog op mijn racefiets/mountainbike nu met mijn stromer nog geen enkele behoefte gehad om met de trein te gaan ook niet als het regent :D Ik heb voor regenkleding nog niet veel geïnvesteerd ik heb rainlegs en een BBB regenjas (die ademt niet echt) en overschoenen, ik heb waterdichte winterschoenen (northwave met SPD) maar als het regent loopt het water er via de bovenkant in dus bij echte regen de overschoenen aan, ik heb geen fietstassen maar draag altijd een camelbag daar past de pomp regenpak en overschoenen in en je hebt gelijk wat drinken bij je :cool2: Ik moet zeker nog eens investeren in goede kleding en de gore spreekt me wel aan voordeel bij een broek is dat de regen er niet van boven in kan lopen..

Bedankt voor de tip..
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik lees veel over diverse regenjassen, wie gebruikt een regenjas met capuchon? Enerzijds is de kans dat met een capuchon je jas vol regent langs je nek het kleinst, anderzijds lijkt het mij met een helm op erg onpraktisch.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie