Stromeren in colbert

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Buzze schreef: 23 apr 2018, 16:59 Bijlange niet! Die fietst hooguit in de stad aan 25km/h in standje 3, van z'n loft naar kantoor via de Starbucks om een caramel mocha, of naar de broodjeszaak voor een biobroodje chiazaad en weer terug, met een blik van "kijk mij eens de planeet redden :hy: "
Mocht die echt kilometers moeten doen, zal hij net als Reinout z'n pak wel apart meenemen.
Inderdaad! Ik moet daar ook altijd om lachen, hoewel je van die mensen hebt die een uur flink fietsen en gewoon nagenoeg niet zweten. Ik ben er eentje van het niveau "na 30 minuten ben ik een natte dweil", dus nette kleren op de fiets is voor mij hoe dan ook kansloos.
Voor mij is het dus zonder uitzondering wielerkleding en op het werk omkleden, maar als computernerd is mijn werkkleding een of ander geek shirt met lange broek (in iets anders val ik juist op) dus over een kreukje hier en daar hoef ik me geen zorgen te maken ;)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 01 mei 2018, 15:35 Momenteel hou ik (ik fiets altijd in mijn standaard-kloffie) de 'most-charming-look-ever-sok-over-de-broekspijp'-oplossing aan :oops: . Maar ik zag ergens anders iemand een plaatje posten (zal zometeen wel iemand komen met exacte locatie van post) van een broekbeschermer van Vaude, die ga ik zelf ook nog eens wat beter bekijken. De veerstalen reclame gadgets vind ik iig veel te slap voor om de enkel.
Klopt, dat was Broezer. Die kwam ermee binnen wandelen bij de dealer in Groningen op de ST5-testdag en ik vond het een hele praktische oplossing: de Vaude Watzmann Gaiter II:

vaude-watzmann-gaiter-ii-gamaschen-detail-2.jpg
vaude-watzmann-gaiter-ii-gamaschen-detail-2.jpg (59.54 KiB) 4864 keer bekeken

Een soort chaps, maar dan voor op de fiets.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Zoekend onder gamaschen vind je oa. deze en vele anderen: https://www.decathlon.nl/p/beenkappen-v ... gI1PvD_BwE
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Stromend schreef: 01 mei 2018, 23:27 Zoekend onder gamaschen vind je oa. deze en vele anderen: https://www.decathlon.nl/p/beenkappen-v ... gI1PvD_BwE
Met de recente berichten over eenden hazen en konijnen die door Stromerrijders het leven laten,
lijken mij deze "Gamaschen voor de jacht" een toepasselijke accessoire :roll: :cool2: :bp:
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik fiets als ik met een gewone broek fiets met een reepje klittenband om de enkel. Dat werkt ideaal ! Een bandje op de markt kost bovendien bijna niets.
Lomito

rvaneijk schreef: 12 mei 2018, 22:19 Ik fiets als ik met een gewone broek fiets met een reepje klittenband om de enkel. Dat werkt ideaal ! Een bandje op de markt kost bovendien bijna niets.
Op de markt??? Waarom niet gewoon gratis bij de dealert? Ik had zo'n klittenbandje voor de accudeur maar nu ik een dummy heb kan ik het klittenband ook voor de broekspijp gebruiken.
a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Lomito schreef: 23 apr 2018, 17:14
Effe noteren... woensdag fiets oppoetsen... :shock: :bj
Eh ik poets nog na iedere rit, iedere dag...

Goed goed ik heb pas een rit of 20 erop zitten
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
Lomito

a.randsdorp schreef: 14 jan 2019, 19:54 Eh ik poets nog na iedere rit, iedere dag...
Seizoen is vrij bepalend... van mei-september poets ik de fiets hooguit 2-3x terwijl van oktober-april de fiets vrijwel dagelijks afgespoeld wordt... d.w.z. blerf-control. En dat is nog steeds niet showroom-poetsen. Dat laat ik graag de fiets over aan de dealer.

Maar als er een belangrijke afspraak geagendeerd staat ben ik nog wel bereid een natte lap over de fiets te trekken zodat deze in ieder geval een beetje representatief oogt.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Spuit hem even af met de slang, ben het meest bang voor pekelwater alle kwetsbare delen staan in de Decopro geel :cool2: :cool2:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie